Dumlemuffins
DATUM: 2012-11-18 | TID: 11:47:00 | KATEGORI: Allmänt

 
Igår bakade jag dumlemuffins.
De blev super goda!
Receptet finns här nedanför och jag har fått det från min kompis Emelie! ♥
 
Fotograf: Bild 1: Jag Bild 2: Mamma
Kamera: Min Canon EOS 550D
 

Dumle muffins:

 

100 g smält smör

2 ägg

2,5 dl socker

2 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker

0,5 tsk bakpulver

4 msk kakao

1 krm salt

1 påse dumlekola orginall

Gör såhär:

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Smält smöret.

3. Vispa ägg och socker poröst

4. Blanda vaniljsocker, mjöl, bakpulver, kakao och saltet i en annan bunke.

5. Rör sedan ner mjölblandningen, samt det smälta smöret.

6. Fyll muffins formar och tryck ner en dumlekola i varje muffin.

7. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 10 minuter.

 
 

♥ SKRIVET AV Emelie

Åh vad gott!
måste också baka de någon dag, vad så länge sedan! :)

Svar: Gött! ;)
MatildaMaräng

DATUM: 2012-11-18 | TID: 12:59:29
BLOGG/HEMSIDA: http://photobyemelieee.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?