En magisk plats på en magisk dag
DATUM: 2015-03-08 | TID: 14:15:38 | KATEGORI: Allmänt

 
Idag är det internationella kvinnodagen. Dagen då man ska uppmärksamma ojämställdheten i världen. Men också för att glädjas åt det som är jämställt, det man har förbättrat jämfört med hur det var för några år sedan. Många tycker inte internationella kvinnodagen är något att fira utan en dag då man ska må dåligt över allt hemkst som kvinnor blir utsatta för i världen men jag tycker att vi borde fira det som faktiskt har förbättrats!
 
Jag har firat idag och ska fira med god middag ikväll också. Dels för internationella kvinnodagen men också för min mamma som har äran att fylla år på denna dag! Grattis Mamma! <3
 
Våren har också bestämt sig för att lysa upp tillvaron med sitt starka ljus och ihärdiga fågelkvitter.
Familjen gick på en promenad imorse och mamma visade oss en liten glänta med en stenravin som hon stötte på för någon vecka sedan. En helt öde plats bara ett stenkast från vårt vanliga promenadstråk. En magisk plats som direkt föll mig i smaken. Jag ska definitiv återvända dit när våren har kommit lite längre och sätta mig ner för en kreativ stund bland grönskan och stenarna.
 
 
 
 
Fotograf: jag
Kamera: Min Canon EOS 550D
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?