Min Sommar 2016
DATUM: 2016-08-22 | TID: 19:49:00 | KATEGORI: Allmänt

 
Nu har skolan dragit igång och det är hög tid för mig att tala om för mina kära läsare vad jag har sysslat med den här sommaren. Så vi börjar väl direkt från början:
 
På skolavslutningsdagen träffades jag och några tjejer från klassen hemma hos Wilma för en mysig middag tillsammans. Vi åt supergod mat ute i hennes mysiga växthus och där satt vi hela kvällen och snackade. Vi sov över och allt var allmänt mysigt. (Bortsett från att jag knappt kunde andas på grund av min allergi för hennes katter...) Cats=Cute but dangerous.
 
Några dagar senare slutade Tove skolan i Malmö så jag och Emilia följde med henne till en fest på Ribban som aldrig blev av. Haha. Vi träffade ett annat gäng som vi lärde känna under kvällen och allt blev jättekul ändå!
 
Sen åkte jag med föräldrarna till London i tre dagar. Där vi shoppade och reste runt via tunnelbanan för att upptäcka nya platser som inte var allt för turistiga.
 
 
 
Lite turistigt blev det såklart ändå... ;D
 
Efter en bra Londonvistelse flög vi hem till lilla Ängelholm igen.
 
Vi åkte till landet innan midsommar då jag fick träffa Jessica och vi spelade in filmen "Semester".
 
 
Midsommar firades spontant i Nyköping med Jessica och hennes vänner. Jätteroligt! 
 
Sen var det dags för mig att börja jobba... Det är väl i princip det främsta jag gjort i sommar. Jobbat. Städade på friskis och svettis precis som förra sommaren och är nu otroligt trött på det.
 
Såhär kände jag mig på jobbet större delen av tiden.
 
Efter min första jobbvecka kom Emilia på besök och vi hade en superhärlig dag då vi föröskte göra så mycket som möjligt av det vi skrivit på vår Summer Bucketlist 2016. Bland annat skulle vi "chilla på ett tak". Vi packade en picknick-korg och klättrade med mycket möda upp på matsalstaket vid min gamla mellanstadieskola. Där satt vi hela kvällen och kände oss som rebeller. 
 
I Båstad lyssnade jag och päronen på Melody Gardot som kom till Sverige från USA.
 
Och när Pokémon Go äntligen kom till Sverige laddade jag såklart ner det för att prova på. Följde med päronen på en dagsutflykt till Landskrona och fångade hur mycket som helst. Nu har jag däremot tröttnat lite.
 
Christina kom ner till mig över en helg när päronen var bortresta och vi hade tur med vädret då det var typ den enda helgen med varmt väder. 
 
Sedan åter en sväng till landet i Nyköping.
 
 
Följde med på en fest mitt ute i ingenstans som visade sig vara jätterolig!
 
Och sedan hem för ännu mer jobb...
 
Ljusfesten i Ängelholm var lite större än vanligt eftersom staden firar 500 år. Extra mycket folk, aningen mer musik och ett större fyrverkeri.
 
En sväng till Gekås i Ullared med mamma där vi shoppade loss. Alltid lika roligt!
 
Sen kom Frans till Ängelholm, hör och häpna. Jag och Linnéa stack dit och stod i regnet tillsammans med massa bönder.
 
 
Kvällspromenad med mamma och Chili. <3
 
Oooooch MALMÖFESTIVALEN!!
Åkte dit både torsdag och fredag med Tove och Emilia och vi mötte upp massa andra vänner och hade två riktigt roliga kvällar i Malmö!
 
 
 
 
Mindfuck...
Squad Goals
Malmöfestivalens egen bild från när Miriam Bryant uppträdde och nånstans nästan längst fram står jag och mina girls. Så sjukt.
 
Det var i stort sett min sommar. Mest har jag som sagt rusat runt halvsvettig med en golvmopp i handen omgiven av andra, betydligt svettigare människor och dålig gymmusik. Men trots jobbet har jag ändå hunnit med en del roliga saker och nu har jag dessutom massa stålar att spendera på kuliga saker i framtiden! Oh yeah.
Skolan har dock börjat och mitt schema suger så får se hur mycket fritid jag får den här terminen...
Jag verkade iaf glad och taggad imorse i hissen så det blir kanske bra ändå.
 
Återkommer förhoppningsvis inom en snar framtid! Puss och kram, skumbanan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?