Att jobba fram den perfekta instabilden
DATUM: 2016-03-09 | TID: 19:49:00 | KATEGORI: Allmänt

 
Alla vet vi att det välanvända mantrat "Jag ska bara kolla snapchat lite snabbt, sen ska jag plugga..." aldrig fungerar som det ska. Man tänker sig en snabb liten koll på mobilen bara för att mentalt förbereda sig för ett jobbigt pluggpass. Kollar några mystories och kommer på att man inte kollat facebook och instagram på länge... och man är fast.
 
Just idag under min "snabba koll på mobilen innan jag pluggar"-rutin såg jag några nya filter på snapchat som jag såklart inte kunde motstå att prova. Jag log lite för mig själv över hur ful de "knasiga" filtren fick mig att se ut men hittade sen det här filtret:
 
Tog några selfies och bestämde mig sen för att lägga ut en av dem på instagram.
Jag är inte mycket för att lägga upp helt vanliga selfies så jag laddade upp bilden i min älskade app "Diana" där man kan leka runt en hel del. Jag bestämde mig alltså för att jobba fram den perfekta instagrambilden. När jag egentligen skulle plugga. 
 
Testade en hel del varianter:
 
Men hittade sen precis vad jag ville ha:
 
Yes! Fan vad cool! Detta var ungefär tjugo minuter senare...
In på instagram, ändra kontrasterna, ljusstyrkan och sen var den klar.
 
Den perfekta instagrambilden var skapad. På helt fel tidpunkt och under alldeles för lång tid. Men den är skapad och jag är nöjd. Nu rullar gillningarna in. Typ.
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?