Från dimma till solsken
DATUM: 2016-09-06 | TID: 18:44:00 | KATEGORI: Allmänt

 
Imorse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret så var jag inte kvar i Lund längre. Husen, kyrkan och lyftkranarna syntes inte, bara en tät dimma över något som såg ut som en regnskog. 
Förväntade mig en mysig höstdag men dimman lättade och solen visade sig och lockade fram över tjugo grader.
 
Många av mina vänner pratar om hur mycket de älskar hösten och hur mycket de längtar efter den. Jag skäms nästan över att säga det, men Tove började tjata om höst redan i Juli... 
Visst är hösten fin men den är ju så otroligt KORT!
Nu har hösten börjat enligt mig och den varar väl i ungefär... tre veckor? TRE VECKOR!
Sen är de vackra löven borta, de snygga kläderna för kalla och man går runt i ett ständigt mörker. För vintern ska såklart hålla på halva året. 
Missförstå mig rätt, jag gillar hösten men blir trött på alla "hösthypare" som börjar mitt i sommaren med att tjata om löv, höstmode, te och öppna brasor, när den perioden knappt hinner börja innan den trista vintern tar vid.
Nu är hösten i alla fall här, vare sig vi vill eller inte. Njut av dessa tre veckor nu!
 
 
 
Fotograf: Jag
Kamera: Min Canon EOS 550D
 
 

 
 
 
 
 
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?